Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(12)
Forma i typ
Książki
(12)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(12)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(12)
Autor
Goliński Michał
(1)
Grzymała Zbigniew
(1)
Jabłonowska Lidia
(1)
Jeżowski Piotr
(1)
Komorowski Jan
(1)
Kwiatkiewicz Anna
(1)
Laszuk Józef
(1)
Myśliwiec Grzegorz
(1)
Podedworna-|Tarnowska Dorota
(1)
Polańska Krystyna (ekonomia)
(1)
Radło Mariusz-Jan
(1)
Sakowicz Marcin
(1)
Stefanowicz Bogdan
(1)
Żukrowska Katarzyna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(12)
Język
polski
(12)
Temat
Handel międzynarodowy
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Systemy informatyczne zarządzania
(2)
Administracja elektroniczna
(1)
Bezpieczeństwo międzynarodowe
(1)
Ekonomia behawioralna
(1)
Ekorozwój
(1)
Etyka biznesu
(1)
Factoring
(1)
Gospodarka
(1)
Gospodarka terenowa
(1)
Integracja europejska
(1)
Integracja gospodarcza
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Matematyka
(1)
Obyczaje towarzyskie
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Offshoring
(1)
Outsourcing
(1)
Praca
(1)
Regionalizacja gospodarcza
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Społeczności lokalne
(1)
Szkolnictwo dla dorosłych
(1)
Szkolnictwo zawodowe
(1)
Telefonia komórkowa
(1)
Zarządzanie
(1)
Zarządzanie strategiczne
(1)
Zawód
(1)
Śmieci
(1)
Gatunek
Podręcznik
(4)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Poradnik
(1)
12 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy art.
Książka zawiera opracowania autorstwa pracowników Zakładu Gospodarki Informacyjnej i Społeczeństwa Informacyjnego Katedry Informatyki Gospodarczej SGH. Jest to pięć różnych spojrzeń na zagadnienie komunikacji mobilnej. Zebrano je w całość w nadziei, że okażą się pomocne tym czytelnikom, którzy pragną wyrobić sobie własny pogląd na temat roli komunikacji mobilnej we współczesnym świecie. Autorzy mają nadzieję, że z lektury tej książki płynąć będą także pożytki natury dydaktycznej. Chodzi tu zwłaszcza o studentów zainteresowanych wycinkiem informatyki gospodarczej dotyczącym rozwoju e-gospodarki i jej otoczenia społeczno-gospodarczego. Łączność mobilna, której najbardziej spektakularnym, choć nie jedynym, przykładem jest telefonia komórkowa, zmienia obecnie charakter wielu aktywności współczesnego człowieka. Coraz grubsza wiązka poplątanych kabli to nie tylko problem natury estetycznej, to także ograniczenie wolności w swobodnym migrowaniu z miejsca na miejsce. Należy jednak pamiętać, że łącza bezprzewodowe uwolniły wprawdzie komunikację, ale tylko na tyle, na ile wystarczają baterie urządzeń mobilnych. Gdyby udało się pokonać również to ograniczenie, ujrzelibyśmy całkiem nowe oblicza komunikacji mobilnej.
OD AUTORÓW * 1. ŁĄCZNOŚĆ BEZPRZEWODOWA - WYBRANE ASPEKTY EKONOMICZNE * 1.1.Techniki informacyjne i proces ich konwergencji jako przyczyna zmiany * 1.2. Komunikacja bezprzewodowa * 1.3. Telefonia komórkowa * 1.4. Rynek telefonii komórkowej * 1.5. Fenomen GSM * 1.6. Gospodarcze znaczenie branży telefonii komórkowej * 1.7. Problematyka regulacji * 1.8. Kierunki rozwoju telefonii komórkowej * 1.9. Podsumowanie * 2. ZARYS SPOŁECZNO-GOSPODARCZYCH SKUTKÓW KOMUNIKACJI MOBILNEJ * 2.1. Komunikacja mobilna * 2.2. Atomizacja biura * 2.3. Moc sprawcza SMS-a * 2.4. Kultura remiksu w wydaniu mobilnym * 2.5. Dobrowolny m-identyfikator (lokalizacja, uwierzytelnienie) * 2.6. Paradoks statycznej mobilności * 2.7. Zjawisko m-wykluczenia * 2.8. Podsumowanie * 3. M-GOVERNMENT JAKO NOWY KANAŁ ŚWIADCZENIA USŁUG PUBLICZNYCH - SZKIC * 3.1. Mobilna administracja * 3.2. Od e-administracji do m-administracji * 3.3. Przegląd przedsięwzięć z zakresu m-administracji * 3.3.1. Inicjatywy indywidualne * 3.3.2. Projekt USE-ME.GOV * 3.3.3. Projekt SAFIR * 3.3.4. Projekt EU-DOMAIN * 3.3.5. Projekt VISUAL ADMIN * 3.3.6. Projekt PANDORA * 3.3.7. Projekt Multigov * 3.3.8. Projekt m-Tartu * 3.4. Od m-usługi publicznej do koncepcji wielokanałowego dostarczania usług publicznych * 3.5. Podsumowanie * 4. TECHNOLOGIE KOMUNIKACJI MOBILNEJ - IMPLIKACJE SPOŁECZNOKULTUROWE * 4.1. Przepływy i mobilności w sieci globalnej * 4.1.1. Internet * 4.1.2. Złożoność globalna * 4.2. Globalizacja * 4.3. Czasoprzestrzeń i wirtualizacja pracy * 4.3.1. Organizacje wirtualne i telepraca * 4.4. Relacje międzyludzkie * 4.4.1. Wspólnoty wyobrażone * 4.4.2. Tożsamości * 4.5. Filtry i interfejsy * 4.6. Podsumowanie * 5. DIAGNOZA STANU I PERSPEKTYWY ROZWOJU URZĄDZEŁ, PRODUKTÓW ORAZ USŁUG MOBILNYCH * 5.1. Rozwój rynku mobilnego * 5.1.1. Techniczne możliwości urządzeń przenośnych * 5.1.2. Technologie komunikacyjne * 5.1.3. Technologie pozycjonowania * 5.1.4. Technologie identyfikacyjne * 5.2. Mapa obszarów rozwoju m-produktów i m-usług * 5.3. Mobilna rozrywka i informacje (Mobile Infotainment) * 5.3.1. Przykład serwisu informacyjnego * 5.4. Komunikacja mobilna (Mobile Communicatioń) * 5.4.1. Przykład mobilnego serwisu społecznościowego * 5.5. Mobilny handel (Mobile Commerce) * 5.6. Mobilne płatności * 5.6.1. Przykład serwisu m-commerce * 5.7. Mobilny marketing (Mobile Marketing) * 5.8. Podsumowanie * ZAKOŁCZENIE
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53681 (1 egz.)
Kaucja: 17,40 zł
Książka
W koszyku
Bibliogr., wykaz aktów prawnych s. 133-134.
Pozostając w kręgu paradygmatu wzrostu gospodarczego narzucanego przez wolnorynkową gospodarkę, trzeba przypisać recenzowanej pracy niezaprzeczalne wartości. Stanowi ona istotny głos za rozważnym projektowaniem ustaw w kwestii zagospodarowywania zwiększającej się masy odpadów produkowanych przez współczesną gospodarkę.Wstęp sygnalizuje wysoką w polityce Unii Europejskiej rangę odzyskiwania dla gospodarki coraz większej części ogólnej masy odpadów, przy czym sektor komunalny jest tu podstawowym polem działań.W części pierwszej dr Grzegorz Maśloch przedstawia podstawowe zagadnienia gospodarki odpadami komunalnymi w Unii Europejskiej i w należącej do niej od 2004 r. Polsce. W punkcie dotyczącym Polski autor konkluduje, że ustawa o gospodarce komunalnej nie uwzględnia niektórych współczesnych problemów komunalnych widzianych z unijnego szczebla.Dr Marek Goleń porusza kluczowe dla całego projektu badawczego zagadnienie relacji wprowadzonej na początku 2012 r. Ustawy o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw do polskiej lokalnej komunalnej rzeczywistości w tym zakresie. Rzeczywistość ta oddziałuje z kolei na skuteczność realizacji ustawowych postanowień. Analiza zapisów rzeczonej ustawy konfrontowana z praktyką pokazuje wiele otwartych kwestii i zagrożeń sprzyjających niekiedy doraźnemu rozwiązywaniu problemów komunalnych.Prof. Zbigniew Grzymała oraz mgr inż. Edwin Górnicki analizują metody określania opłat i taryf za odbieranie oraz zagospodarowanie odpadów komunalnych, nawiązując do praktycznych problemów realizowania Ustawy o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Zagadnienie opłat jest słusznie w opracowaniu wyodrębnione, tym bardziej że wspomniana ustawa ma, według szacunków, podnieść koszt odbioru śmieci od ludności od 100 do 200
Spis treści * Wstęp * * 1. Gospodarowanie odpadami komunalnymi w Unii Europejskiej * 2. Gospodarowanie odpadami komunalnymi w Polsce * 2.1. Odpady komunalne w Polsce * 2.2. Formy prawne prowadzenia gospodarki komunalnej w gospodarce odpadami * * 3. Koncepcja wdrożenia nowego modelu gospodarowania odpadami komunalnymi dla gmin peryferyjnych * 3.1. Wprowadzenie * 3.2. Nowy model lokalnej gospodarki odpadami komunalnymi * 3.2.1. Cele i istota reformy * 3.2.2. Uwarunkowania Wojewódzkich Planów Gospodarki Odpadami * 3.2.3. Założenia i cele nowego modelu lokalnej gospodarki odpadami komunalnymi * 3.3. Model selektywnej zbiórki odpadów komunalnych * 3.3.1. Standardowe modele segregacji stosowane w Polsce * 3.3.2. System trójpojemnikowy * 3.3.3. Odpady powstające nieregularnie * 3.4. Ewidencja przydomowych kompostowników * 3.5. System taryfowy * * 4. Organizacja usług polegających na odbieraniu i zagospodarowaniu odpadów komunalnych * 4.1. Sposoby odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych * 4.1.1. Czysta biomasa * 4.1.2. Odpady opakowaniowe i inne surowce wtórne * 4.1.3. Odpady higieniczne i pozostałe * 4.1.4. Gminne Centrum Recyklingu * 4.2. Przetargi związane z gospodarowaniem odpadami * 4.2.1. Założenia * 4.2.2. Obowiązki właścicieli nieruchomości * 4.2.3. Obowiązki wykonawcy * 4.2.4. Wartość zamówienia * 4.2.5. Umowa na wykonanie usług * * 5. Projekty uchwał - główne założenia i tezy uzasadnień * 5.1. Regulamin utrzymania czystości i porządku w gminie * 5.2. Uchwała o wyborze metody ustalenia opłaty oraz o stawkach opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi * 5.3. Uchwała o wzorze deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi * 5.4. Uchwała o terminie, częstotliwości i trybie uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi * 5.5. Uchwała o szczegółowym sposobie i zakresie świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów * 5.6. Uchwała o rodzajach dodatkowych usług świadczonych przez gminę w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów oraz wysokość cen za te usługi * 5.7. Uchwała o przejęciu obowiązków właścicieli niezamieszkałych nieruchomości w zakresie pozbywania się odpadów komunalnych * 5.8. Uchwała o dodatkowych sposobach udokumentowania wykonania obowiązków właścicieli nieruchomości w zakresie pozbywania się odpadów komunalnych * 5.9. Uchwała o górnych stawkach opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi wywozu nieczystości * * 6. Kampania informacyjna * 7. System informatyczny * * 8. Harmonogram prac * * 9. Wpływ wyboru metody naliczania opłat na efektywność ekonomiczną systemu gospodarki odpadami komunalnymi * 9.1. System opłat * 9.2. Problemy i ryzyko * 9.2.1. Komponenty strukturalne * 9.2.2. Kłopotliwe stawki * 9.2.3. Komponenty społeczne * 9.3. Przesłanki wyboru metody * 9.3.1. Efektywność ekonomiczna i środowiskowa * 9.3.2. Efektywność ekonomiczna i potencjalny opór społeczny * 9.3.3. Zarys strategii wyboru modelu opłat * 9.4. Techniczne dylematy gmin związane z wdrożeniem ustawy * * Zakończenie * * Bibliografia * * Spis tabel i rysunków * * Załączniki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54807 (1 egz.)
Kaucja: 29,75 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 39 (1 egz.)
Kaucja: 24,00 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 502/504 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [391] - 400.
Autor książki wychodzi z założenia, że dla menedżerów głównym problemem zarządzania przedsiębiorstwem jest właściwy wybór celów. Stwierdza, że cele finansowe będące pochodną "maksymalizacji zysku na rzecz właścicieli kapitału", jako idee pochodzące z okresu XIX-wiecznego kapitalizmu, nie odpowiadają współczesnym przedsiębiorstwom. Dyskusja na temat celów sprowadza się w istocie do konstruowania mechanizmu rozwoju przedsiębiorstwa. Autor uważa, że w określeniu celów punktem wyjścia jest analiza podmiotowości przedsiębiorstwa i wartości, jakimi się ono kieruje. Wśród uwarunkowań rozwoju przedsiębiorstwa traktowanego podmiotowo dostrzega się jego osobowość, wolność gospodarowania, autonomię decyzji i ich racjonalność, kulturę wewnętrzną przedsiębiorstwa, zawieranie kompromisów, dążenie do równowagi, współpracę ze środowiskiem działania itd. Wykorzystanie wiedzy psychologicznej i socjologicznej umożliwia rozwiązywanie zagadnień zarządzania oraz finansów przedsiębiorstwa i prowadzi do rozwoju nowego kierunku ekonomii behawioralnej, opartej na filozofii personalizmu.
Wstęp * ˙ * Rozdział I. W poszukiwaniu istoty współczesnego przedsiębiorstwa * 1.1. Behawioryzm jako główny nurt rozwoju teorii przedsiębiorstwa * 1.2. Przedmiotowe podejście do przedsiębiorstwa a utylitaryzm koncepcji teoretycznych * 1.3. Właściwości przedsiębiorstwa a środowiskowe uwarunkowania działalności gospodarczej * 1.4. Ramy podmiotowości przedsiębiorstwa a jego wewnętrzna kultura * 1.5. Samodzielność jako kluczowa wartość przedsiębiorstwa * ˙ * Rozdział II. Środowiskowe uwarunkowania działalności przedsiębiorstwa * 2.1. Elementy otoczenia współczesnego przedsiębiorstwa a stosunki rynkowe * 2.2. Konkurencja a współdziałanie interesariuszy * 2.3. Wartości związane ze środowiskiem działania przedsiębiorstwa * 2.4. Rozwój przedsiębiorstwa w warunkach otwartej gospodarki * 2.5. Oddziaływanie państwa na potencjał rozwojowy przedsiębiorstw * ˙ * Rozdział III. Kluczowe czynniki rozwoju współczesnych przedsiębiorstw w ujęciu behawioralnym * 3.1. Innowacyjność w przedsiębiorstwie a orientacja na nowoczesność * 3.2. Inwestycje przedsiębiorstwa a postęp organizacyjno-technologiczny * 3.3. Stosunki międzyludzkie w mechanizmie rozwoju przedsiębiorstwa * 3.4. Pierwiastek ludzki a kultura wewnętrzna przedsiębiorstwa * 3.5. Wymiar finansowy funkcjonowania przedsiębiorstwa a bariera redukcjonizmu * 3.6. Gotowość do podejmowania ryzyka a odpowiedzialność w biznesie * 3.7. Sekwencja strategicznych wartości w zarządzaniu rozwojem przedsiębiorstwa * ˙ * Rozdział IV. Czynniki kształtujące wybór celów w przedsiębiorstwie * 4.1. Kwestia celowości w prowadzeniu działalności gospodarczej * 4.2. Wielowymiarowy układ celów przedsiębiorstwa * 4.3. Założenia metodyczne budowy systemu celów w przedsiębiorstwie * 4.4. Rzeczowa i finansowa forma celów przedsiębiorstwa * 4.5. Cele formalne i nieformalne a skuteczność zarządzania przedsiębiorstwem * 4.6. Cele przedsiębiorstwa jako wyraz kompromisu interesów * ˙ * Rozdział V. Praktyczne następstwa wyboru celów finansowych w przedsiębiorstwie * 5.1. Ewolucja poglądów na temat maksymalizacji zysku przedsiębiorstwa * 5.2. Wartość ekonomiczna przedsiębiorstwa jako cel zarządzania * 5.3. Filozoficzny wymiar wartości a cele przedsiębiorstwa * 5.4. Cele przedsiębiorstwa w koncepcji personalizmu filozoficznego * 5.5. Zagadnienie równowagi przedsiębiorstwa w świetle wyboru celów * 5.6. Wyznaczanie struktury celów w ramach polityki wyników finansowych * ˙ * Rozdział VI. Zagadnienie rozwoju w strukturze celów współczesnego przedsiębiorstwa * 6.1. Rozwój sfery realnej jako czynnik wzmacniający potencjał ekonomiczny przedsiębiorstwa * 6.2. Współzależność procesu rozwoju przedsiębiorstwa i nowoczesności produktów * 6.3. Rozwój w programie inwestycji przedsiębiorstwa * 6.4. Rozwój przedsiębiorstwa a kwestia racjonalności i optymalizacji * 6.5. Cele przedsiębiorstwa zorientowane na rozwój jako wyraz antycypacji przyszłości * 6.6. Proces rozwoju przedsiębiorstwa a pomnażanie wartości ekonomicznej * ˙ * Rozdział VII. Realizacja celów przedsiębiorstwa w globalnym środowisku działania * 7.1. Intelektualny nurt globalizacji * 7.2. Środowisko działalności gospodarczej przedsiębiorstwa a globalizacja * 7.3. Globalizacja jako czynnik stwarzający wyzwania dla polskich przedsiębiorstw * 7.4. Kluczowe dylematy przedsiębiorstw w warunkach globalizacji * 7.5. Wartości wzmacniające potencjał rozwojowy przedsiębiorstwa w globalnym środowisku działania * 7.6. Bilans współzależności przedsiębiorstwa z globalnym otoczeniem * ˙ * Bibliografia * ˙ * Spis tablic i rysunków * * *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 658 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 37 (1 egz.)
Kaucja: 16,00 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49463 (1 egz.)
Kaucja: 24,00 zł
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 267-284.
Offshoring i outsourcing to w naukowej terminologii ekonomicznej pojęcia stosunkowo nowe. Dotyczą one jednak zjawisk, które są obserwowane w gospodarce od długiego czasu i odnoszą się do fragmentacji procesów wytwarzania dóbr oraz usług. W jej następstwie części składowe łańcuchów produkcyjnych mogą być lokowane w różnych krajach lub regionach - w ramach jednego przedsiębiorstwa, przedsiębiorstw powiązanych kapitałowo, jak również w obrębie niezależnych podmiotów współpracujących ze sobą na podstawie kontraktów.Rosnące zainteresowanie fragmentacją produkcji nie wynika z tego, że jest to zjawisko zupełnie nowe. Niemniej nowym jego aspektem jest szybko poszerzający się zakres offshoringu i outsourcingu produkcji w różnych gospodarkach, a także w wymiarze całej gospodarki światowej. Rosnące przejawy fragmentacji produkcji odczuwalne są na poziomie makroekonomicznym - w handlu międzynarodowym, bezpośrednich inwestycjach zagranicznych (BIZ) czy strukturze gospodarek - a także na poziomie sektorów, przedsiębiorstw czy wręcz konkretnych grup zawodowych. W wielu sektorach rosnące możliwości fragmentacji łańcucha produkcyjnego powodują, że poszczególne jego elementy są lokowane w różnych gospodarkach, w zależności od kształtowania się ich przewag komparatywnych. Powoduje to istotne skutki w postaci przesuwania działalności produkcyjnej z jednych gospodarek do innych i koncentracji przedsiębiorstw z gospodarek wysoko rozwiniętych na tych elementach łańcucha produkcyjnego, które wiążą się z najwyższą wartością dodaną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54803 (1 egz.)
Kaucja: 46,75 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 351/354 (1 egz.)
Kaucja: 30,40 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49466 (1 egz.)
Kaucja: 25,60 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49484 (1 egz.)
Kaucja: 24,00 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47793 (1 egz.)
Kaucja: 27,20 zł
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej